Clara Dymén

Snabbfakta

Namn: Clara Dymén
Född: 1990
Uppvuxen: Västerlanda
Bor: i Västerlanda
Fritidsintresse: olika former av rörelse (allra helst i naturen), bakning och matlagning.
Jobb: Tränare, yoga- och garudalärare på Osteopatlandslaget och MOVEAT Yoga & Movement.

Utbildning: 2009 Lic. Styrketräningsinstruktör, The Academy.
2010 Cert. Svensk Klassisk Massör, Comwell Varbergs Kurort. Dipl. Idrottsmassör, Physio Education.
2011 Cert. TRX Rip Trainer, Concept Education. Cert. TRX Trainer, Concept Education.
2012 Lic. Personlig Tränare, AFPT.
2013 Garuda Barre, 2013.
2014 Garuda Matwork Foundation, 2014.
2016 Space M: Yoga Teacher Training. 2017 Space M: Yoga Teacher Training.
2018 Evidensbaserad Praktk, EBP Foundation Course. Evidensbaserad Praktik, EBP Course 1. Evidensbaserad Praktik, EBP Course 3. Neuroscientific Pain Modulation.
2019 Cor-Kinetic Mentorship.

Specialistområde: Smärtfysiologi, långvarig smärta, individanpassad träning.
Expert på: Baka och (framförallt) provsmaka…
Favoritplats: Sørlandet, Norge
Favoritcitat: ”Do not let what you cannot do interfere with what you can do.”

Clara Dymén

Lic. Personlig tränare, Yoga- och Garudalärare. Rörelse och träning i olika former har alltid varit en viktig del av livet för Clara. Under åren har formerna, intensiteten och syftet med hennes egen träning behövt justeras en hel del. Till stor del på grund av långvarig, svår smärta. Intresset för smärtfysiologi och neurovetenskap började kring 2012. Efter många år av kronisk smärta, där vare sig medicinering, olika typer av behandlingar eller operation hade gett mer än, i bästa fall, temporär smärtlindring kom en anpassad yoga/- och rörelsepraktik i kombination med en större förståelse för smärta och dess multifaktoriella natur att spela en central roll i att hjälpa henne tillbaka till arbete och en mer fungerande vardag. Förutom arbetet på Osteopatlandslaget och fortsatta studier inom smärtvetenskap driver hon en liten yoga-/ träningsstudio i Västerlanda, MOVEAT Yoga & Movement.

”Jag strävar hela tiden efter att försöka göra det bästa av det jag har att jobba med just nu. Att acceptera perioder med mindre funktion då smärtan är intensivare men samtidigt se och uppskatta allt det som faktiskt funkar. Och att ALDRIG sluta utforska nya möjligheter!”