Kurs: MammaMage Starkare inre bål

En kurs för dig som önskar träna upp funktionen i bålens muskler efter graviditet/ har en diastas/ besväras av inkontinens/ eller har rygg besvär. Träningen riktar in sig på att funktionellt stärka kroppen inifrån och ut och öka spänsten i bindväven. För en stabilare bål och för att tryggt kunna gå vidare med annan aktivitet eller träning.

Vårt fokus är en gynnsam kontakt med bålens uthålliga muskelfibrer utan att kompensera tex via att hålla andan, extra fokus ligger på bäckenbotten och djupa magen. Först i avlastade positioner för att gradvis utmana med tyngre positioner och med rörelser. 

Bålens funktion är tätt kopplad till hur vi är vår kropp; vår hållning, andetaget, och om vi är mjuka eller stela i kroppen. Så varje session innehåller lite stretch, rörelse, andning och ergonomi.

Kursen riktar sig till kvinnor efter graviditet/förlossning (både nyförlösta och till de med äldre barn) samt till alla kvinnor och män som har besvär med långvarig fysisk värk och en svag bål.

6 st. tillfällen

Första är ett individuellt besök med undersökning och börja träningen. 

Fem gruppsessioner, 55min, en i veckan i fem veckor och med övningar att ta med sig hem för att fortsätta med träning mellan sessionerna. Max 6 personer per grupp för att bibehålla den individuella coachingen, och minst 3 personer.

Se nästa tillfälle i bokningskalendern eller kontakta mig om du önskar att jag arrangerar en för dig. Kursen leds av Sandra Jansson Medicinsk MassageTerapeut och Cert. MammaMageTränare på Osteopatlandslaget. Vid frågor ring på 072-944 6153 eller skicka ett mail sandra@osteopatlandslaget.se